Infelizmente ocorreu um erro. Por favor tente novamente mais tarde.
Microphone Capsule
The MK 4 is optimised with regard to insensitivity to rear-incident sound. As is typical for the classic cardioid, the attenuation is 6 dB at 90° lateral incidence, up to 30 dB with incidence from the rear - depending on the frequency and the distance. Diffuse incident sound is reproduced 4.8 dB weaker than frontal, a value which corresponds to the bundling measure. The larger this is, the less "space" a microphone transmits and the lower its susceptibility to acoustic feedback.
With its polar pattern, at the same reverb balance, the MK 4 can be positioned approximately 1.7 times as far away from the sound source as a pressure receiver of the same sensitivity. Even in the diffuse sound field, i.e. at a great distance from the sound source in the room, this microphone type has a constant frequency response - except for a slight increase at 10 kHz.
The sound image is present and free from discolouration. This microphone type is equally suitable for voice and music recordings, which is why it is used in the ORTF stereo microphone (MSTC 64 Ug, or STCg). As an XY pair as well as a mid-microphone in an MS arrangement, it also delivers excellent results.
This microphone type is very versatile and is therefore used most frequently.
- Cardioid
- For speech and singing at a short distance
- For universal use
- High frequency independence of the polar pattern
- Frequency range: 40 Hz - 20 kHz
- Sensitivity: 13 mV/Pa
- Equivalent noise level: A-rated: 15 dB-A
- CCIR: 24 dB
- Noise ratio, A-weighted: 79 dB (A)
- Peak sound pressure level (at 0.5% THD): 132 dB
- Surface: Matt grey
Cápsula de microfone
O MK 4 é otimizado em relação à insensibilidade ao som incidente traseiro. Como é típico do cardióide clássico, a atenuação é de 6 dB com incidência lateral de 90°, até 30 dB com incidência traseira - dependendo da frequência e da distância. O som incidente difuso é reproduzido 4,8 dB mais fraco que o frontal, valor que corresponde à medida de agrupamento. Quanto maior for, menos “espaço” um microfone transmite e menor será sua suscetibilidade ao feedback acústico.
Com seu padrão polar, no mesmo equilíbrio de reverberação, o MK 4 pode ser posicionado aproximadamente 1,7 vezes mais longe da fonte sonora que um receptor de pressão com a mesma sensibilidade. Mesmo no campo sonoro difuso, ou seja, a uma grande distância da fonte sonora na sala, este tipo de microfone tem uma resposta de frequência constante - exceto por um ligeiro aumento em 10 kHz.
A imagem sonora está presente e sem descoloração. Este tipo de microfone é igualmente adequado para gravações de voz e música, por isso é usado no microfone estéreo ORTF (MSTC 64 Ug ou STCg). Como par XY e também como microfone médio em arranjo MS, ele também oferece excelentes resultados.
Este tipo de microfone é muito versátil e, portanto, é usado com mais frequência.
- Cardióide
- Para falar e cantar a curta distância
- Para uso universal
- Independência de alta frequência do padrão polar
- Faixa de frequência: 40 Hz - 20 kHz
- Sensibilidade: 13 mV/Pa
- Nível de ruído equivalente: Classificação A: 15 dB-A
- CCIR: 24 dB
- Relação de ruído, ponderada A: 79 dB (A)
- Nível máximo de pressão sonora (a 0,5% THD): 132 dB
- Superfície: cinza mate